TUTUP AURAT Vs BALUT AURAT

Bila umur dah matang, cara kita berfikir pun jadi matang…
Berbeza sgt dgn pemikiran kita zaman mentah dl.. selalu sgt ikut nafsu sedangkan hati ada bisik-bisik kata perbuatan tu salah..
Ish!!! Tertiba plk rs menyesal menyebulungi diri… (haish! Allah maafkan diriku yg lemah wuaaa..)

Okla nak mohon ampun kena berdating ngan Tuhan nnt…
Kita kembali ke tajuk asal TUTUP AURAT Vs BALUT AURAT

Apa yg saya cuba nak sampaikan disini?
Sebenarnya tajuk nie saya dapat idea dari teman seofis Alizam namanya dan adik bongsu saya Nabil
Bila matanya tak berkenan bila melihat wanita islam menutup aurat seakan-akan membalut nangka. Bila ada teman seofis pakai pakaian yg kurang berkenan mesti keluar ayat nie..
“Itu bukan tutup aurat tapi membalut aurat je caranya”…bicara Alizam
Kalau keluar ngan adik, dialog nie plk saya dengar...
“Ustaz kata tak boleh pakai pakaian ketat walaupun sebagai inner utk T-shirt sebab menampakkan susuk tubuh wanita” kata Nabil
Hahahaha…terasa jugak sebenarnya walaupun ayat tu bukan dituju khas utk saya sejak dr itu terdetik nak ubah cara pemakaian dr balut ke tutup aurat.
Yang ketat-ketat dan dedah-dedah hanya untuk hubby je..

Dulu bila tgk skirt pendek dan sleeveless teringin gak nak pakai tp disebabkan saya bertudung jadi semestinya pakaian itu tak sesuai dgn status saya.
Bila dah kahwin hambik ko aku melaram depan hubby.. dapat pahala tau!!! Hehehe…

Renung-renungkan & selamat beramal 

Comments

  1. salam perkenalan dya. :)
    terima kasih atas nasihat..
    btw dh follow awak... :)

    jom exchange link ...
    http://lotsoflovemia.blogspot.com.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam...
      terima kasih..
      ok saya follow-mollow awak nnt :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hebatnya hubungan adik-beradik !

유 ♥ 웃

❦Baju Nikah❦